Translate

torstai 4. lokakuuta 2018

Valoa pimeyteen

Vaikka vuoden pimein aika ei ole vielä pitkään aikaan käsillä, olen jo aloittanut kynttilä kauden ja hankkinut pari uuttakin valonlähdettä. Toinen valo idea oli pinnalla jo viime talvena, mutta en ehtinyt silloin sitä toteuttaa, koska kyseiset valot oli myyty loppuun joka paikasta! Ai mitkä valot..? Pullovalot. Niillä voit muuttaa lähes minkä tahansa pullon valaisimeksi! Korkin muotoisesta osasta lähtee alaspäin valoketju, joka mahtuu hyvin pullon suusta sisälle, ja kauniissa pullossa valo näyttää kivalta :) Minun pulloni on vanha glögipullo, jonka sain ilmaiseksi Kierrätyskeskuksesta. Siinä oli trendikkäästi numeroita, joista pidin, joten päätin toteuttaa siihen pullovalo idean. Noita valoja siis saa ainakin Tokmannilta, 2 kpl paketti taisi maksaa: 4,99€, eli ei kovin kalliita.





Kierrätyskeskuksesta tarttui mukaan myös ihana taloja esittävä tuikku teline, joka oli vain: 1€! Olen ihan toivoton, minulla on kaikenmaailman tuikkuja ihan liikaa, mutta tuo oli vain niin kodikas kun valo kajastaa "ikkunoista", että se oli pakko ostaa! Nämä ovat nyt olohuoneessa tuomassa iloa ja valoa :)


En tiedä teistä muista, mutta minua ainakin ärsyttää kamalasti perus tulitikku askit, se että ne eivät sovi muuhun sisustukseen.. joten laitoin askin päälle palan marmorikuvioista dc -fixiä, ja näin minulla on nätti tikkuaski joka sopii muuhun olohuoneeseen! Pikku asia, mutta joka päivä se häiritsee. Tein ns."tikusta asiaa" ;)

Ennen

Jälkeen!
Pullovalot ovat kauniita monenlaisissa pulloissa, jos et itse juo väkevää alkoholia, kannattaa kysellä ystäviltä, katsella esimerkiksi taloyhtiön lasinkeräys astiaa, tai Alkon pullonpalautuspisteen roskiksia.. näin tässä vähän aikaa sitten Lidlin eteisessä hienon Meukow -konjakki pullon, jossa on se hyppäävä pantteri, en tajunnut vain ottaa sitä talteen! Ja olipa minulla vuosikausia hevosen muotoinen aprikoosilikööripullokin, joka meni vanhaksi kun ei tulllut juotua ja sitten heitin sen menemään :( Silloin pullovalot eivät vielä olleet tulleet muotiin... tai ainakaan minä en tiennyt niistä mitään.

Halloween on myös pian täällä, en ole koskaan tehnyt Halloween postausta, enkä aikoihin myöskään minkäänlaista kattausta, joten nyt ajattelin ehkä yhdistää nämä kaksi, katsotaan mitä saan aikaiseksi ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos vierailusta blogissani :) Tähän voit jättää esimerkiksi juttu toiveita tai muita terveisiä...