Translate

maanantai 29. elokuuta 2022

DIY: Kala patakintaat

Pitkästä aikaa Diy -juttu! 😀 Tämä idea lähti liikkeelle vähän mutkan kautta. Aluksi minulla oli vain farkut jotka sain maksutta Kierrätyskeskuksen ilmaisosastolta. Minun oli tarkoitus ottaa ne itselleni ihan oikeasti käyttöön mutta ne olivatkin liian pienet. Sitten Huutokauppakeisarin uudet jaksot alkoivat ja siinä Markku teki kaverinsa kanssa laukkuja farkuista. Minusta idea oli tylsä ja miljoonaan kertaan jo toteutettu, kaikissa käsityö lehdissä ja Diy -jutuissa, tuollaisiahan myydään myös usein myyjäisissä ja toreilla, ihmettelin että eivätkö he tosiaan mitään muuta keksi? Otin haasteen vastaan 💪😃!


Kalan muodon tekaisin ihan vapaalla kädellä, en katsonut mistään kuvasta edes mallia. Vuori on valkoisesta froteepyyhkeestä leikattu. Kangaskaupassa myydään myös vuoreksi tarkoitettua huopamaista levyä, vanua ei kuulemma kannata käyttää, se ei kestä lämpöä. Tässä tapauksessa kun farkkukin on paksumpaa kangasta niin pyyhe riittää eristämään aika hyvin kuumuutta. 



Totesin vain että jos teen toiset myöhemmin, pitää kalojen olla isompia kooltaan, ja myös peukulle tulee varata isompi kolo. Vuori ja saumat veivät nimittäin paljon tilaa kun ompelin osat yhteen ja patakintaidenhan tulee olla reilut. Nämä olisivat parhaat jollekin teinille, mutta minulle menevät kyllä koska minulla on melko sirot kädet. Minulla sattui olemaan pari mustaa sopivan kokoista nappia silmiksi, ripustuslenkit sain ommeltua kätevästi farkkujen vyölenkeistä 😊. 


Näistä tuli ihanat ja hintaa 0€! 😀 Unelmoin vieläkin oman Diy -sisustuspuodin avaamisesta, saa nähdä toteutuuko se vielä joku päivä! 💗 Olen siis suunnitellut että se tulee oman taloni navetta, autotalli tai muuhun piharakennukseen ja myyn siellä kaikenlaisia itse tekemiäni kransseja, saippuoita, patakintaita, pannunalusia, kynttilöitä, tauluja, kylttejä, ym.. Näin minulla ei olisi lainkaan liiketilan vuokrakuluja. Mietin myös ensin että sen yhteydessä olisi kahvila, mutta taidan skipata senkin koska ruoan myyminen vaatii aina omat lupansa ja ruoasta tulee aina hävikkiä. Nämä eivät mene pilalle vaikka kauppa ei kävisi. Ja tuo olisi siis vain sivubisnes, ei päätyöni. Mutta ensin pitäisi olla se omakotitalokin ja asun nyt täällä Vantaalla. Voi näitä minun unelmiani! 😁😂 Mutta unelmia ja tavoitteita pitää olla, se pitää ihmisen toiveikkaana ja virkeänä. Kaikki tapahtuu jos niin on tarkoitettu 🙏.



Tällaista olen puuhannut nyt sitten. Muuten elämäni on ollut aika kiireistä, teen työtä iltapäiväkerhossa, opiskelen samaan aikaan kotona ja teen iltaisin keikkoja ravintoloissa tiskarina saadakseni lisätuloja. Viime perjantaina olin Sikke Sumarin ravintolassa ja näin myös hänet siellä sekä tein keittiössä töitä itse Pipsa Hurmerinnan kanssa! 😀. Aika jännää..! Vaikka olin kotona klo.1.00 yöllä, tavallaan pidän myös tuosta ravintolaelämästä. Kaupunki on yöllä elävä ja kiinnostava, ravintoloista kantautuu musiikkia ja ruoan tuoksua, ilma on raikas.. mitä tahansa voi tapahtua. Tulee nuoruus mieleen. Yritän tässä ohella vielä ehtiä deittailla ja harrastaa jotain. Ja tunnenkin olevani 20 -vuotias taas. Elämäni on ihan samanlaista kuin silloin. Paitsi että vartaloni ei ole sama enää! Niinpä olen nyt flunssassa, ei kestä fysiikka vissiin. Tulen aina sairaaksi silloin kun olen ylistressaantunut ja liian kiireinen. 


Loppuun pitkästä aikaa hauska juttu! Ja myös vähän nolo juttu. Olin viime sunnuntaina kävelemässä Vermon Kontti -kirppiksellä äitini kanssa, katseltiin siinä tavaroita ja vain ohimennen yhden pöydän kohdalla totesin että tuolla on sellainen Muumi muki jota minulla ei ole, mutta en pidä Pikkumyystä. No, myyjänä ollut nainen sieltä sitten ihmeissään huusi että: PIKKUMYYHÄN ON IHANA! En mielestäni puhunut edes kovalla äänellä joten ihmettelin että hän kuuli sen. Sanoin vaan että "sori mutta mä en tykkää Pikkumyystä".. Mietin vain että koska jotkut ihmiset personoituvat noihin hahmoihin niin hän saattoi oikeasti loukkaantua jos koki olevansa samanlainen ihmisenä kuin Pikkumyy hahmo! 😬 Voi hemmetti! 😂 Hänellä ei ollut punaista tukkaa eikä nutturaa mutta onpa joskus saattanut vaikka ollakin.. No, ei auta. Ei ollut ainakaan tarkoitus hänen persoonaansa loukata 😕. 

Joskus kannattaa pitää suu kiinni...

Kokeilehan ommella patalappuja, jouluunkin on niin pitkä aika vielä että hyvin ehtivät pukinkonttiin! 😉. Materiaalia löydät varmasti Kierrätyskeskuksen ilmaisosastolta tai jopa useimmilla omasta takaa kaapista. Tähänhän käyvät esimerkiksi hiusvärin värjäämät pyyhkeet tai lahkeista rispaantuneet farkutkin. Ei haittaa! Mukavaa viikkoa! t. Kristiina



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos vierailusta blogissani :) Tähän voit jättää esimerkiksi juttu toiveita tai muita terveisiä...