Translate

tiistai 14. toukokuuta 2019

Ikävää asiakaspalvelua uudistetulla Akseli kirppiksellä

Lähdin käymään ensimmäistä kertaa uudistetulla Akseli kirppiksellä Espoon Mankkaalla. Olen käynyt aiemmin vanhassa Akselissa lukuisia kertoja, joten kiinnosti nähdä uusi ja avara, isommissa tiloissa sijaitseva Akseli, lisäksi toivoin tekeväni ihania löytöjä. Kirppis on siirtynyt ihan lähelle, Garden Livingin ja Coyntry Whiten taloon. Tämän piti olla positiivinen juttu, mutta toisin kävi.. :/




Jäi kuitenkin tosi paha maku käynnistä, en aio enää koskaan mennä kyseiselle kirpputorille :( Se ei johtunut tavaroista, vaan erään myyjän erittäin töykeästä käytöksestä. Katsotaan nyt ensin hieman kuvia tarjonnasta jota siellä näin, kerron sitten mitä tapahtui..

Ihana kasvitaulu



Olin siis kiertänyt jo koko kirppiksen, jossa oli hiljaista. Menin kassapöydän eteen odottamaan myyjää, joka ei ollut pöydän takana. Olin ihan iloinen ja tyytyväinen löytöihini, kunnes... myyjä tuli paikalle ja kailotti kovalla ja tylyllä äänensävyllä, että: " tuolla on kyltti jossa kerrotaan kuinka täällä käyttäydytään"! Olin ihan äimän käkenä... hän osoitti selkäni taakse, jossa vähän matkan päässä oli jalallinen teline. Ympärilläni ei ollut asiakkaita, ja sanoinkin hänelle että: "eihän tässä ole ketään muuta"..?  Hän edelleen sanoi että täällä on säännöt joiden mukaan käyttäydytään. Nuhteli kuin jotain pikkulasta. Ei hymyä, ei ystävällisyyttä. Hän vaati että minun pitää siirtyä "jonottamaan" tuon telineen taakse. Joten kuin jossain saakelin spede showssa kävelin telineen taakse, jonka jälkeen myyjä sanoi teennäisesti: "Hei", jonka jälkeen minulla oli "lupa" kävellä kassalle!! Siis ihan oikeasti!?! Naurettavaa! Sanoin kassalle päästyäni myyjälle että: "voisi kyllä olla jonkinlaista tilannetajua, eihän tässä ollut ketään muuta asiakasta".. johon hän vain nakkeli niskojaan sanoen että "ei ollut myyjääkään".. Uskomatonta asiakaspalvelua. Olin tuolla käymässä ensimmäistä kertaa, enkä ollut nähnyt tuollaista jonotuskylttiä. Myöskään aiemmassa Akselissa tuollaista käytäntöä ei ole ollut. Eli menin tuttuun tapaan kassalle.


Olen itse niin henkeen ja vereen asiakaspalvelija, etten sano mitään negatiivista asiakkaalle lisäämättä: "anteeksi", "voisitko ystävällisesti", "kiitos"ja "olen pahoillani". Jos hän olisi sanonut edes puoletkin noista ystävällisen, ammattitaitoisen ja asiakaspalvelutaitoisen myyjän sanoista, tilanne olisi ollut ihan eri, enkä olisi loukkaantunut. Olin niin pöyristynyt hänen asenteestaan, että oli pakko puolustautua. Tuollaista käytöstä en sulata! Varsinkaan asiakaspalvelijalta. Kun joku uusi myymälä aukeaa, on ilmiselvää, että alussa asiakkaita joutuu opastamaan ja neuvomaan, siihen pitää suhtautua reippain mielin ja hymy huulilla. En enää koskaan mene tuonne, vaikka nyt tiedänkin miten siellä "käyttäydytään". Huvittavinta tässä on se että kaikki minua edes etäisestikin tuntevat tietävät, että olen viimeinen ihminen jolle tarvitsee huomauttaa "käyttäytymisestä".. :) No, pitäköön tunkkinsa, hän juuri muutti kivan ja positiivisen postauksen jonka olin jo suunnitellut paikasta kirjoittavani, esimerkiksi huonosta asiakaspalvelusta. Yrittäjät muistakaa: asiakas maksaa palkkanne!

Toivottavasti seuraava juttuni on vähemmän dramaattinen, ja jos menette Akseliin, muistakaahan "käyttäytyä" ;)

4 kommenttia:

  1. Kauheaa käytöstä, aivan selvästi valinnut väärän alan. Näihin ikävä kyllä joskus törmää, miten paljon päivämme paranisi, jos olisimme ystävällisiä toisillemme. Mukavaa kevään jatkoa!

    VastaaPoista
  2. Näin on, kiitos samoin, aurinkoista kevään jatkoa sinulle! :)

    VastaaPoista
  3. Ai kamala! Minä olisin kävellyt ulos ostamatta mitään. Toivottavasti annoit palautteen myös liikkeen harjoittajalle, vai oliko hän juuri tiskin takana?

    www.kommammaa.fi

    VastaaPoista
  4. Hei!

    Niin teki mieli tehdä itsenikin, mutta ajattelin kuitenkin että raha menee pääasiassa tavaroiden myyjille joilla on pöytä siellä, ja halusin ostaa ne tavarat jotka olin löytänyt. Annoin palautetta sähköpostilla. En tiedä kuka hän oli, toivottavasti asia käsitellään heillä ja otetaan opiksi...

    VastaaPoista

Kiitos vierailusta blogissani :) Tähän voit jättää esimerkiksi juttu toiveita tai muita terveisiä...